Imorgon: Nördcafé

Peppar för Nördcafét imorgon med intervju av tidningen City. Journalisten frågade ”Och hur nördig är du då?” varpå jag kände mig nödgad att granska mig själv:

Jobbar i Science Fiction-bokhandeln.
Skriver fantastik.
Läser genreböcker till 90 %.
Blir exalterad av nyheter om luftskepp för tung frakt, solstormar med tillhörande norrsken, mystiska nya arter under Antarktis, arkeologiska lämningar man inte hittat förut/som belyser en tidigare okänd händelse/på platser där de inte hör hemma, etymologiska tolkningar, nästan allt på io9.
Anser att serieromaner är en högtstående konstform.
Möblerar resten av mitt hem efter bokhyllan i vardagsrummet.
Citerar film som sätt att prata. Eller tv-serier. Eller lolcats.
Har vid mer än ett tillfälle frågat mig själv: What would Buffy Summers do? Eller utbrustit i: Winter is coming! vid snö och minusgrader.
Föredrar tv-serier framför film.
Förvandlas till darrande fangirl av Neil Gaiman.
Har på djupaste allvar funderat över vilken superkraft som skulle vara bäst samt vilken jag troligen skulle fått.
Högsta önskan som liten: att bli astronaut.
Högsta önskan som vuxen: att åka till rymden (och att komma tillbaka igen).

och kom fram till att jag nog var 10 på en skala från 1 till 10. Jag var frestad att säga 9, för att inte verka besatt, men eftersom jag tittade på min bokhylla vid tillfället fanns det inte riktigt utrymme att låtsas.

6 tankar om “Imorgon: Nördcafé

    • Heh. Ja, man kan definitivt vara nörd utan att jobba där! Men det är verkligen den där sista knuffen över den fullständiga nördkanten. 🙂

Lämna en kommentar