Kom och träffas!

EDIT: Uppdaterad med länkar och lite mer information.

De närmaste veckorna bjuder på en mängd saker för min del. Det är så många att jag tänkte samla alla på ett ställe:

Den 17:e augusti släpps Särskild och jag har blivit ombedd att göra en signering i SF-bokhandeln i Malmö. Jag kommer att vara där från kl 12-18.30 så det finns gott om tid för de som vill att komma förbi och skaffa sig en bok och prata lite. Särskild börjar på första dagen av festivalen, så vad kunde vara lämpligare än att börja läsa den på första dagen av festivalen?
(här är facebookeventet)

Har man inte möjlighet att dyka upp under den tiden så misströsta inte, jag har nämligen den stora glädjen (och helt enorma stoltheten) att meddela att jag kommer att medverka i Malmöfestivalens program! Fredagen den 17:e, kl 21.00 kommer jag att prata om böckerna, om mitt Malmö och om skrivande med Rebecka Eriksson på S:t Petri. Det kommer att finnas möjlighet att skaffa sig en bok där istället om man vill. Jag kommer också att utmana alla att se på festivalen med de säras värld i åtanke och skicka bilder eller beskrivningar till oss.
(här är facebookeventet)

Skulle man sen inte ha haft tillfälle alls under den 17:e så kan man istället komma och träffas och prata på festivalens avslutningsdag, den 24:e augusti, även det i S:t Petri och även det kl 21.00. Det är också tillfället då vi visar upp resultatet av utmaningarna under veckan.
(här är facebookeventet)

Och skulle man vara fast i huvudstaden under veckan så kan man istället komma till PUNKTmedis den 27:e augusti, där jag deltar under en kväll med mängder av intressanta punkter. Såhär står det på deras facebookevent:

18.00-19.00 Har du en zombie-, fantasy- eller science fiction-historia i byrålådan? Kom och pitcha din manusidé för förlaget Styxx Fantasy! Speed dating på max 5 minuter mellan förhoppningsfulla författare och förlag. Hämta nummerlapp i informationsdisken från 17.45.
18.00-20.00 Apart Förlag presenterar och säljer de fyra volymer av den tecknade serien ”Walking Dead” som hittills kommit ut på svenska. Dessutom kommer det finnas tillfälle för dig som önskar att bli porträtterad som zombie!
18.30 Författaren Nene Ormes berättar om sin senaste roman, ”Särskild”, fortsättningen på den urbana fantasy-romanen ”Udda verklighet”. Den utspelar sig i Malmös andra värld och ”skildrar vår nutida verklighet, fastän mer fantastisk.”
19.00 I gamla tiders Sverige fanns en rik folktro rörande varulvar. Ella Odstedt bok ”Varulven i svensk folktradition” från 1943 publiceras i dagarna i nyutgåva. Malört förlag berättar om våra förfäders föreställningar om människor som förvandlas till mordiska rovdjur.

Det verkar bli intensivt i slutet av månaden. Jag kan knappt vänta!

En tanke på “Kom och träffas!

  1. Åh, jag tror bestämt att jag köpte en bok av dig i Malmö idag, haha. Sedan surfade jag efter nya lästips och snubblade in här efter att ha hittat ”Särskild”. Vad roligt! Kommer definitivt försöka komma till signering.
    Med vänligaste hälsningar, Liv (som f.ö. köpte ”A Clash of Kings” :))

Lämna en kommentar