Filmoptionen på Udda verklighet – såld!

Efter att ha hållit på den nyheten i vad som känns som en halv evighet gick det idag ut ett pressrelease och kan jag nu äntligen få berätta: Illusion film i Göteborg har köpt optionen på Udda verklighet!

Option betyder alltså att filmbolaget kommer att försöka få till en film. Det finns inga garantier för att det kommer att bli av. Men ändå! Någon vill jobba i flera år med min bok! Någon vill se den som film! Min bok!

Jag ska inte sticka under stol med att jag under månaderna som gått sen jag skrev på kontraktet har gått och känt på tanken, funderat över hur de olika rollerna skulle kunna tolkas och var det skulle vara snyggt att spela in. Jag har inget att säga till om där, men det betyder inte att jag inte kan fantisera.

Jag är väldigt spänd och glad över det hela. Som om det inte framgick.

14 thoughts on “Filmoptionen på Udda verklighet – såld!

  1. Hey, cool! Även om den bistra sanningen är att bara 10 % av alla optioner blir en film till slut, så är det ju ett nödvändigt första steg. Och lite extra pengar i fickan är aldrig fel. Grattis!

    • Precis. Och även om Illusion film är restriktiva med sina optioner och har en högre procent faktiska filmer än så,så finns det inte några garantier ändå.

  2. Men WOW!!! STORT grattis, gud så roligt!🙂 Ja, grejen med filmoptioner är väl att det kan ta väldans lång tid. Men det här ju jättestort. Grattis igen, och fira järnet!

  3. Wow grattis! Det hade varit så himla coolt om den hade blivit en film för jag läste precis ut boken idag och tycker den var riktigt bra och undrade om den kommer bli till film. Ser fram emot det🙂 och håller tummarna och tårna för att det ska bli film🙂

Kommentera

