På väg igen

20111128-074910.jpg

Skrivresan var produktiv och mina värdar skämde bort mig ordentligt under tiden. Jag har sovit som ett barn och det i sig var värt att åka bort för. Inga mardrömmar, ett minimum av sammanbitna käkar och så vakna till en dag fylld av samtal om text – jag har varit lyckligt lottad.
Stormen missade oss också. Det regnade och blåste rejält men det var ingen klass 3-varning som det var i Skåne. Hoppas att alla har klarat sig fint därnere.
Skrivandet gick över förväntan. Jag hann snygga till två kapitel och hitta två nya problem. Ge med ena handen, ta med andra.
Nu är jag på väg tvärs över landet för att träffa förlaget i Göteborg. Jag tror inte jag åkt på bredden såhär förut …

One thought on “På väg igen

  1. Att åka på bredden är inte helt tokigt. För mig var ju alltid drömmen i motsatt riktning, helst by train, men det blev i bil när det väl begav sig. ÄNDÅ, vilken resa! 🙂 och Skåne är vackert. Det är någonting med luften, ljust och det platta landskapet.

Kommentera

