Jag bär mitt nördhjärta på ärmen

… eller på bröstet, magen eller ryggen beroende på tröjan. Jag pratar förstås om t-tröjor med tryck. Det måste vara det roligaste plagget nånsin. Det är svårt irriterande att det inte finns en större variation på själva tröjans form bara, jag är inte helt införstådd med det fina i en rundringad vanlig tisha. Men, men, vad gör man när trycken är såhär fantastiska?

Pinky and the Brain - taking over the world

Sen finns det förstås en uppsjö ställen att skaffa dem och en uppsjö av subnördkulturer att ta del av. På shirt.woot har de mer eller mindre nördiga nya tröjor varje dag. Det är källan till min fantastiska Aquired Taste-tröja och just idag har de en med Monty Python-tema, nämligen Black Knight Coat of (No) Arms. Det är habegär vid första ögonkastet.

I reject your fairytale reality and substitute my own

Think Geek har förstås en massa fina, vad sägs om den här med Mary Shelley? Eller med superhjältar i art nouveau-stil? Det är nästan för fint för att låta bli …

Har ni några egna favoriter?

6 thoughts on “Jag bär mitt nördhjärta på ärmen

  1. Min favorit är en t-tröja jag inte ens äger. Den fanns på threadless förr, men jag tror inte de har kvar den. Jag har i alla fall inte hittat den.
    Den hade i alla fall en bild av en jättebläckfisk som simmar och håller i en atrapp av Nessie som sticker upp över vattenytan. Helt genial!

    • Den har jag också sett, men när jag bildgooglade bläckfisk/sjöodjur (som man ju gör). Den hade gjort sig i samlingen.

  2. Jag fick en present som ser ut som en vanlig semesterorts-T-shirt, det är bara att den är för Amityville (Jaws, inte Huset som gud glömde). Fick en komplimang för den av Robert Englund. (Geek points!!!)

    Och så har jag köpt en egen där Chucky sitter och river sönder Catcher in the Rye och ser maniskt glad ut. Jag brukar ha på mig den på bokmässan. Jag tycker den är så härlig på något vis och då har jag inte ens sett mer än tio minuter av en Onda dockan-film.

    Måste skaffa mig fler nörd-tishor som jag kan stå för helhjärtat.

Kommentera

