När man hittar nåt som funkar

För att muntra upp mig själv tittar jag på Darth Vader-reklamen (ja, jag vet, den handlar om en bil egentligen, men det märker jag knappt) ett par gånger. Jag skulle kunna sjunga dess lov i flera meningar. Den är bedrägligt enkel, snyggt spelad, lysande kroppsspråk, understated och med hög igenkänningsfaktor (på flera punkter, i mitt fall för känslan av att vara Darth Vader fångad i en fyraåring utan jedikrafter).

I sådana här lägen blir jag extra glad över att hitta en film till, med mer av den lille Vader.

Jag struntar i att det är ett blibolag bakom. Den gör mig glad.

6 thoughts on “När man hittar nåt som funkar

  1. Jag är också glad att det finns en till. De är bedårande!

    Är jag dessutom otroligt slow on the uptake när jag glatt, först nu, konstaterar att det antagligen är en liten tjej-darth? I love!

    • Det är en liten kille, sexårige Max Page, och han har dessutom fått träffa rösten till den riktige Darth (i tv-soffa, var annars) och han har en pacemaker inopererad. Det gör att han är mer lik Darth Vader säger han själv. Men han vågar inte se Star Wars-filmerna än. De är för läskiga.

      • Som gillar rosa och lila? Och testar Kraften på en docka? Sweet! Låter som en Darth jag känner här hemma…

  2. ”Blibolag” är det en freudiansk felsägning som visar ditt missnöje med bilindustrin och nöje av att kunna ”bli” det man vill helt simultant? 😉

    • Om jag skulle skylla alla mina felstavningar på Freud så skulle han vara ansvarig för mycket. Det är troligen ett fall av att fingrarna är snabbare än ögat. Men din tolkning är fin, tack! 🙂

Kommentera

