Stolt

Årets ögonblick var när jag fick en länk av chefen igår. Den gick till årets försäljningstopplista på SF-bokhandeln. Udda verklighet blev den bäst säljande boken på svenska förra året. Wow. Jag är fortfarande rätt tagen. Här, beskåda det fantastiska, och kolla vilket fint sällskap jag hamnat i dessutom.

Udda verklighet som listetta!

Jag är road av det faktum att av topp 10 på listan så är 7 av Perumov och en av Gluchovskij. Rysk fantastik gör sig uppenbarligen i svensk översättning.

Så, till alla läsare som införskaffat sitt ex på eller genom SF-bokhandeln – Tack! Det här gjorde under för självförtroendet och skrivlusten.

11 thoughts on “Stolt

  1. Inte illa alls, grattis!

    Och då är det väl ändå en hel del som, i likhet med mig, har köpt boken på Condense eller andra konvent i stället för på SF-bokhandeln …

    • I just Condenses fall så var SF-bokhandeln inblandad också. Men jo, den har sålts i alla större bokhandlar, och flera av de små också.

  2. Vad kul, grattis! Jag köpte nyligen din bok från Bokus, men har inte hunnit läsa den. Fantasy har aldrig varit min grej, men efter att ha läst bland annat dina inlägg på Debutantbloggen och några andra fantasyförfattares bloggar börjar jag ändra mig. Ser mycket fram mot att läsa din bok!

    • Då får jag innerligt hoppas att den lever upp till förväntningarna. Jag är rätt säker på att fantasy innehåller fler riktningar och fler typer av författarskap än vad folk i gemen (inte nödvändigtvis du, jag talar rent allmänt här) tänker sig. Som med så mycket annan litteratur finns det flera olika sätt att närma sig ett tema eller en historia och det finns fantasydeckare, fantsynoir, urban fantasy, fairytale fantasy, pranormal romance, steampunk, episk fantasy, sword & sorcery, bister fantsy osv. För att inte tala om att alla ovanstående genrer går att skriva på många olika sätt, ordrikt, spartanskt, humoristiskt, satiriskt, i första eller tredje person … Ja, du fattar. Jag är förstås övertygad om att _alla_ kan hitta någon sorts fantasy de gillar.
      Hoppas ändå att du gillar just min sort. 🙂

      • Jag har börjat fatta det. Har en känsla av att urban fantasy är min grej.

        Dessutom insåg jag nyligen att ett av mina egna skrivprojekt kan klassas som fantasy. Hur kunde jag missa det? frågar jag mig 🙂

Kommentera

