Fantastisk måndag!

Tillbaka på jobbet igen efter skrivveckan och med huvudet mer inne i Särskild än utanför så var det lite av en omställning. Den har underlättats av att jag inom två timmar har haft a) besök av författaren Henrik Örnebring (då jag förstås passade på att skaffa hans Blodsmak och få den signerad, ta det bokköpstopp!) och b) blivit berömd för Udda verklighet inte mindre än tre gånger. Den senaste läsaren kom med det trevligaste berömmet på länge:

”Du, din huvudperson, Udda, henne känner jag.”

Underbart. Helt jäkla underbart att höra.

2 thoughts on “Fantastisk måndag!

  1. Udda Verklighet känns som upplagd för fortsättningar i samma universum, kanske lite som William Gibson, med nya huvudpersoner som bara berör gamla händelser och fokuserar på nytt eller som en seriösare hantering av skräckinfluerad fantasy än Twilight erbjudit.

    Är det uppföljare eller annan bok som ligger i planerna härnäst?

    • Det jag skriver på nu är en direkt uppföljare till Udda verklighet. Jag kan inte komma fram till ifall jag borde bryta förstapersonsberättandet eller inte. I mitt huvud är det mer av en svit än en direkt serie (referensen till Gibson var trevlig!), men jag är inte säker på ifall andra håller med mig. Tredjepersonsberättande ger större friheter, men jag tror att jag skulle sakna Udda.

Kommentera

