Bokmässan!

Nu är den här och jag är på plats! Jag har haft en fin dag och njuter av varje liten sak som inte är som det varit förut. Så många nya förstagånger att göra. Jag har varit på ett stort seminarium (Sofi Oksanden – insert fangirl squee – talade om sin bok Utrensning och om att skriva om övergrepp under diktaturer), på ett litet seminarium (Jo Salmson pratade om fantasy som verklighetsspegel) och båda gick jag in på med min namnbricka (också känd som psycic paper för de invigda). Jag fick en bok signerad av Sofi Oksanen, sprang på en massa bekanta och avslutade dagen med mingel i förlagets monter. Där fick jag se den nya Legend av Richard Matheson och på förstasidan finns en bild av min bok. Jag blev ännu gladare över det än vad jag blev av att ha omslaget till Legend längst bak i min bok. Jag flinade som en galning.

Visst, jag fattar att man inte förväntas vara så kvittrig över sådana saker men det känns precis som jag trodde – roligt och nytt och lite mer på riktigt än författarskapet känts på sistone.

Vill man se bilder så finns en del på twitter och jag hoppas på att fylla på under resten av mässan. Men så här långt kan vi väl konstatera att jag roar mig!

6 thoughts on “Bokmässan!

  1. ville bara säga att jag gillade din bok Udda verklighet skitmycket!!!
    Jag tänker alltid på dig när jag ser Sofie Oksanen, det känns som ni har samma ”stil” eller vad vet jag.

    • Tack ska du ha! Både för berömmet och för smickret. 🙂 Jag tänker ta åt mig oproportionerligt mycket eftersom jag är så impad av henne.

  2. Låter jättekul – att vara där som författare! Hoppas vi kan ses snart, vi tar oss gärna in till Malmö för en fika.

    • Det var jätteroligt! Och ni är välkomna när som helst! Bara ring och säg till. 🙂

  3. Ville tacka för en underbar läsupplevelse! Jag fick din bok, signerad och allt (tack!) på bokmässan, och dök in i en sär värld vidpass vid midnatt, efter middag och samvaro med goda vänner. Fortsatte läsa den på tåget mot Stockholm på söndag och var klar innan Skövde… Den var verkligen en speciell upplevelse, länge sen jag har dragits med så till den milda grad. Hoppas att du hittade ”Underfors” i Barnens Bokklubbs monter! Jag inbillade mej först att Udda och Underfors var syskon, men har nu kommit fram till att de nog snarare är sysslingar…

    • Åh, syssling med Underfors, det låter inte illa alls! Jodå, jag hittade boken, läste på baksidan och beundrade den. Den står nu överst på min önskelista och jag ser verkligen fram emot att läsa den.
      Trevligt att träffas i Göteborg!

Kommentera

