Sviktar

Gudars skymning vad jag är usel. Hela dagen igår och det enda jag hade på schemat att göra var att äta en långsam frukost efter att ha vaknat av mig själv och sen skriva. Resultat? Jag glömde stänga av väckarklockan, läste bort hela förmiddagen, släpade mig till biblioteket på eftermiddagen utan ett uns skrivarglädje och jag verkar ha lämnat disciplinen hemma för jag lyckades med 342 ord. Trehundrafyrtiotvå. Det är så lite att jag inte ens kan kalla det ett seriöst försök. Och kom jag upp imorse då? Nehej, inte det. Inget morgonskrivande idag inte.

Det är dåligt för moralen det här.

3 thoughts on “Sviktar

  1. Hmm … Av alla de ganska många bloggar jag följer är det bara två som återkommande skriver om egen uselhet och oförmåga till kreativitet.

    Båda har skapat saker som för mig helt klart ligger på listan av de tio bästa skrivna på svenska jag har läst (den andra är serieskapare).

    Dessutom är båda kvinnor, men det kan vara en slump, eftersom runt hälften av bloggarna jag följer skrivs av kvinnor.

    Bara så du vet. 🙂

    • Oj! En av tio! Jag rodnar till fötterna och drabbas därefter av kallsvettningar vid tanken på att jag skulle ha fastnat i en unken ‘inte kan väl jag’-fälla. Men om jag tänker på det så är det mer ett försök att vara ärlig i att det inte alltid är radiointervjuer, signeringar, flödande text och glamour. Ibland funkar det bara inte. Men visst drabbas jag av ett ‘det funkar inte just nu – jag kanske inte kan alls’-tänkande som verkligen inte är produktivt och kanske typiskt, jag vet inte. Mina sympatier till den andra bloggskriverskan och jag har misstankar om att de andra personerna redigerar sina upplevelser. För inte kan man väl rusa genom livet övertygad om sin egen förträfflighet varje dag? Eller?

      Igen, tack för de vänliga orden.

Kommentera

