Semesterresa

Nu bär det av – till Uppsala! Vi ska köra bil dit och tänkte ta de små vägarna upp, med många stopp och lugnt tempo. Jag läste vid universitetet i Uppsala -97 till -00 och flyttade därifrån -01. Sedan dess har jag bara varit däruppe en tre-fyra gånger och det ska blir toppen att återse stan!  Jag har rosiga minnen av att simma på simhallen mitt i stan, den har fönster från golv till tak som vetter ut mot Fyrisån och Domkyrkan. När solen låg på såg det riktigt magiskt ut. Och Uppsala högar med Odins borg. Och Ofvandahls, fiket där jag hängde mellan föreläsningar och löste dagens bryderi i DN (eller försökte ihärdigt med hjälp av alla som dök upp att lösa i alla fall mer än hälften). Och Gustavianum med sin egyptiska samling. Och Botaniska trädgården, Carolina Rediviva, Norrlands nation, kyrkogården … Ah ja, jag är nog lite nostalgisk ändå. Det kommer att bli toppen!

Som en annan del av semestern kommer jag att lämna datorn hemma och eftersom jag har en uråldrig telefon utan internetuppkoppling (som dessutom ibland bestämmer sig för att snabbstava på tyska istället) kommer mina uppdateringar att ske via twitter, eller inte alls och jag kan inte svara på twittermeddelanden heller. Nu är ni förvarnade. 🙂 Veckans uppdatering på Debutantbloggen kommer som vanligt på fredag förstås.

Och vad det gäller skrivandet så frukta icke – jag kommer att ha med mig papper och penna istället.

Kommentera

