Goda intentioner

Ni vet vad de säger om vägen till helvetet, eller hur? Tja, huruvida jag börjar bli varm om fötterna än eller inte är fortfarande oklart men hela gårdagen var full av goda intentioner och inte mycket annat i den kreativa vägen.

Jag lyckades däremot se flera avsnitt av SGA, gå på min lilla kompis musikal, äta varmkorv för att fira och sen blev det äpplepaj och textprat hemma. Kan man kalla textprat för textarbete? Jag är tveksam. Det är trots allt lättare att prata än att skriva och en historia i huvudet är inte lika mycket värd för mig som samma historia på papper.

Fantastiska fönster!

Idag är jag ledig från jobbet och har därför bestämt mig för att ta igen gårdagens slappande och det med råge! Jag gjorde en termos kaffe och gav mig av till biblioteket. Där sitter jag nu och känner mig otroligt författarmässig. Jag har min anteckningsbok, min referenskopia av Udda verklighet, min kaffemugg och min ipod och en makalös utsikt över den vårgröna Kungsparken. Och vad viktigast är – jag har fått skrivet! Strax lunch och sen på det igen.

8 thoughts on “Goda intentioner

  1. Det låter verkligen härligt och – som du själv skriver – författarmässigt!
    Det måste vara stimulerande att jobba med en referenskopia, att verkligen se hur texten kommer att se ut – PÅ RIKTIGT (hoppas du förstår hur jag menar).

    En liten dum fråga: SGA?

    • Det känns verkligen fantastiskt när jag kan bläddra i min egen bok för att dubbelkolla så jag har detaljerna rätt! (även om det kanske hade varit mer effektivt att göra en sökning i dokumentet…)

      SGA är Stargate Atlantis, en dvd-serie som jag har varit besatt av under hela våren. Eller ja, först så kom SG-1, spinnoff-serien till filmen Stargate, och den är totalt på 10 säsonger (som jag nu sett färdigt), sen kom SGA som är fem säsonger. Vi är nu på säsong 5 och när den är slut så finns bara Stargate Universe kvar. Den går på tv just nu och jag hoppas att den kommer i box så snart som möjligt.

  2. Bra att det funkar att skriva på biblan! Hur gick det med skrivarlyan?
    Hoppas vi kan dyka upp på torsdag, den sedan länge inbokade barnvakten insåg plötsligt att hon har keramikkurs på torsdag… Vi kanske får packa med oss liten A. Vill ha bok nu! kram c

    • Det fungerade just igår i alla fall. Jag kände mig ytterst produktiv!

      Nedrans osis att barnvakten är upptagen på torsdagar, men A är hjärtligt välkommen hon också! (du vet att det är nästa vecka eller hur?)

      Hälsa hela familjen!

    • Jag kan bara tacka och bocka! Vilken fin recension och så glad jag blir att det här var mitt första möte med en helt oberoende läsare och recensent!
      Jag är förstås smickrad av jämförelserna du gjorde. 🙂 Jag gillar både Black och Armstrong.

      Tack igen!
      -Nene

Kommentera

