Om det inte varit för deklarationen

Morgonprokrastinering

… så hade det varit en fantastisk morgon! Eller ja, om det inte varit för vätskebristhuvudvärken efter lindyn igår och träningsvärken som får mig att känna mig ett halvt sekel äldre och om det inte varit för att jag ska producera text till ett seminarium och inte vet vad jag ska skicka och …

Men mest på grund av deklarationen. Första gången jag deklarerar som egen företagare och det är en aningen pyssligare än jag önskat. Men det får vara en fråga för eftermiddagen. Just nu har jag en timme kvar av skrivtiden, bäst att utnyttja den. Ha en fantastisk dag alla –  särskilt ni som också sitter med den gula blanketten och svettas.

4 thoughts on “Om det inte varit för deklarationen

  1. Tänkte fråga dej, om hur man gör för att få sin roman utgiven? Alltså, vilka förlag är bra att vända sej till? Jag har hållt på och skrivit fantasy (för att beskriva det enkelt) i några år och skickat in manus till ”de stora” förlagen men fått nej… Även så har jag skickat till Kabusa och andra mindre ställen, utan framgång… *grrr* Vill så gärna uppleva detta med att ge ut min bok, och jag är inte så pepp på Print on demand…. tips?

    • Dessvärre känner jag inte till något sätt som är bättre än andra. Jag gick igenom de böcker jag ansåg låg inom min genre eller snarlika och skickade mitt manus till de förlagen. Läser du på Debutantbloggen också? Och i så fall, har du kollat in min skala över refuseringar? Jag hade fantastisk tur som inte behövde skicka till fler än vad jag gjorde och förutom att fortsätta skicka så kan jag väl bara rekommendera att man ser över de refuseringar man får och fortsätter jobba med sitt manus.
      Lycka till!

Kommentera

